martie 18, 2011

Oameni si-un stergator

 A fost o zi lunga si frumoasa, in ciuda vremii de afara. Frigul nici macar nu ma mai deprima, il ignor de-a dreptul. Poate se enerveaza si pleaca. In trecere pe langa un televizor, l-am auzit pe eternul Busu spunand ca va fi frig si saptamana viitoare. Eu nu ma mai joc. Imi iau cizmele si le arunc pe geam. Dar am facut prostia sa merg si in pantofi si bine nu mi-a fost.
Gogo e din nou bolnav, de data asta a racit si a fost consemnat la domiciliu.  S-a jucat, a alergat, a imprastiat toate jucariile, n-a stricat nimic si a tusit cat l-au tinut plamanii. Si l-au tinut, dragul de el. Doarme respirand greu si cu accese mari de tuse. 
Mi-am cultivat rosiile si cum toti strumfii sunt la treaba, nu-mi ramane decat sa scriu.
Astazi a fost o zi cu si pentru oameni. Am iesit de dupa zidurile mele si i-am privit, i-am ascultat si chiar am conversat. Am coborat in lift cu un batranel, care cu un ton ce anunta apocalipsa, imi spune sa ma feresc de ploaie, ca avem nori radioactivi. Sunt aproape si-or sa vina in curand. Am vrut sa-l contrazic, apoi mi-am dat seama ca i-ar face placere sa-i dau dreptate si i-am dat. I-am spus ca de maine imi tin fereastra inchisa. S-a bucurat. Cred ca nu mai avusese asa succes de la ultima sedinta de bloc, in care spunea ca intretinerea e scumpa si toti l-au aprobat. Mi-a fost brusc simpatic. Pana atunci nu mi-a fost in nici un fel. 
Apoi, doamna de la Nufarul mi-a explicat ca are in frigider o tavita plina cu rosii, ardei si alte legume maruntite si congelate, in caz de-o ciorba la urgenta. Plus ca o batrana de 90 de ani i-a adus o zambila. M-am simtit prost ca eu nu am tavita in frigider, legume nici atat si ca nu i-am dus o floare, in schimb, i-am dat de munca. Dar m-a asigurat ca pata de pe pantaloni va iesi cu siguranta. O sa o plac luni, cand o sa-i ridic. 
La semafor, dau sa-mi spal parbrizul. Ala din fata mea spala si el luneta. Doar ca lui ii iesea mai bine. Chiar foarte bine.  BMW, seria 1. Bun asa. Mi-am promis un astfel de stergator, intrebandu-ma celelalte serii ce-or avea pe ele.
Cumparaturile mi le-am facut in liniste, cu exceptia perioadei in care am stat la casa si casierita, scanand o punga cu portocale, mi-a spus ca pentru masa de pranz are varza. Am invidiat-o. 
Pe seara am fost sa ma tund. Prea scurt. Dar asa a iesit de data asta. O sa creasca, imi spun optimista. In jumatate de an, da.  In timp ce-mi asteptam randul si alunecam incet in lumea mea, citind si dand mesaje, vorbind la telefon si visand la ale mele, o aud pe tipa, ca prin vata, ca-mi spune sa ma pregatesc de cutremur. Sigur o sa fie. N-am mai simtit nevoia sa o contrazic. Mi-am spus ca ar fi bine sa o pun in legatura cu batranelul de dimineata. S-ar intelege de minune. Nu stiu de ce, dar inca mi-e antipatica. Poate pentru ca m-a tuns prea scurt? 
Cand am intrat in bloc, dadea sa iasa un vecin imbracat in frac, tinand in mana un joben. Mi s-a parut ca-i iepurele mare, alb, care intarzia la ducesa. Mi-am promis ca data viitoare, cand mai ies de dupa zidurile mele, sa-l intreb de ce se costumeaza asa. S-ar putea sa-mi fie simpatic.

4 comentarii:

  1. Pfuai, până și-n Orașul Florilor s-a stricat socoteala! Eu aș fi legat-o pe coafeză de scaun și i-aș fi pulverizat fixativ pe față dacă mi-ar fi tăiat buclele mai mult decât i-am permis eu (nu știu de ce stropii ăia de fixativ mi se par mie mie cea mai mare tortură...) Vecinii tăi sunt deosebiți, cum reziști? :-)))) Sănătate multă, multă lui Gogo!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim. Eh, la noi situatia e sub control si tinde spre bine. In vreo saptamana suntem ca noi.:))Iar parul, in juma' de an e la fel de lung:))
    Ei sunt simpatici si inca nu i-ai vazut pe toti. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai tai cred ca sunt la concurenta cu ai mei. :) Nu particip niciodata la sedintele de bloc, dar aud apoi (in aceeasi seara) inregistrarea la vecinul de dedesubt. E ungur si-i reda nevestei totul in ungureste. Are dreptate cand se enerveaza. Pe ea sau pe aia de la sedinta, nu stiu exact, ca nu inteleg. Da, cred ca trebuie sa dezvolt si eu problema intr-o postare ampla pe blog. :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Oricum, nu cred ca-i bate pe aia ai mei de la 9, care fac karaoke si-i auzi de la parter:)) Intr-o seara, mai ca-mi venea sa cand cu ei "Like a Virgin", ca oricum anulasera orice prezenta sonora pe-o raza de-un kilometru. Il luasera pana si pe Gogo la volum. :))
    Ce sa fac, doctore, eu atatea filme cate vezi 'mneata intr-o saptamna, daca le vad intr-un an. N-am subiecte consistente. :)) Si Gogo s-a gasit sa fie cuminte, tocmai acum:))

    RăspundețiȘtergere